Tapahtuman säännöt

Suojalasit / maskit

Pelissä saa käyttää ainoastaan yleisesti hyväksyttyjä maskeja tai suojalaseja. Maski tai suojalasit on pidettävä aina päässä pelin ollessa käynnissä.

Pääsääntöisesti sankalasit ovat kielletty alle 18-vuotiailta. Alle 18-vuotiaiden tulee käyttää hihnalla varustettuja suojaimia (Tähän kategoriaan kuuluu siis myös sankalasit, joissa on hihnavarmistus. Lasien tulee myös suojata sivuilta.). Hammas-suojien käyttö on myös suositeltua

Epäilyttävät suojaimet testataan jo pelaajan oman turvallisuuden vuoksi ennen pelin alkua yleiseltä ampumaetäisyydeltä tehokkaalla airsoft-aseella. Mikäli suojain rikkoontuu testissä ei pelinjärjestäjä sitä korvaa.

Epäilyttäviä suojaimia ovat esimerkiksi:

  • Kemistin- ja rakettilasit
  • Lasit, jotka tulevat halvempien kiina-aseiden mukana
  • Tavalliset aurinko-/sankalasit, jotka eivät ole tarkoitettu suojaamaan silmiä iskuilta.

Viritysrajat

Sarjatuliaseet 1.6J n.114 m/s 0,25g kuulalla
Tulitukiaseet 1.7J n.117 m/s 0,25g kuulalla
Tarkkuuskiväärit (puoliautomaattiset) 2.25J n.122 m/s 0,30g kuulalla 
Tarkkuuskiväärit (käsiviritteiset) 3J n.120 m/s 0,43g kuulalla

Omistaessasi tehokkaan airsoft-aseen on sinulla oltava vara-ase lähitilanteiden/kylätaisteluiden varalle.

Pelissä on biokuula-suositus

Tunnistaminen

Tunnistautuminen tapahtuu hihanauhan perusteella.

Jokainen pelaaja on velvollinen tuomaan keltaisen ja punaisen hihanauhan peliin mukaan.

Hihanauhoja on myös mahdollista ostaa pelipaikalta hintaan 5€/pari.

Miinat ja pyroefektit

Pyroefektit ovat ehdottamasti kiellettyjä ilman pelinjohdon lupaa.

Pelissä tullaan käyttämään pienempiä ja suurempia savuheitteitä pelinjohdon toimesta. (protip: savua ei kantsi kauaa hengitellä)

Aserajoitukset

Heitto-aseet Kielletty
Kaasukranaatit (esim. tornado) Sallittu
Claymoret/ tm. miinat Sallittu
Kumikärkiset kaasukranaatit Kielletty

Lisätietoa: info@ehasa.org

Komentajat

[Lisätietoa tulee myöhemmin]

Ryhmänjohtajat

[Lisätietoa tulee myöhemmin]

Lääkintämiehet

Pelissä on lääkintämiehiä, jotka voivat elvyttää osuman saaneen taistelijan.

  • Osuman ottanut pelaaja, joka odottaa lääkintämiehen elvytystä EI saa liikkua tai ampua ennen kuin hänet on elvyytetty takaisin peliin.
  • Mikäli osuman saanut pelaaja ei saa hoitoa 7min aikana, tippuu hän pelistä ja joutuu siirtymään uudelleensyntymisalueelle.
  • Osuman saanut pelaaja voi myös halutessaan kieltäytyä hoidosta ja näin siirtyä suoraan uudelleensyntymisalueelle.
  • Osuman saaneen pelajan on pidettävä raatorättiä näkyvillä päänsä päällä maassa maatessaan
  • Osumat pelissä

    Eliminoitumisen jälkeen on suositeltavaa asettaa huivi(raatorätti) (huivin on oltava vähintään 30cm x 30cm kokoinen ja kirkkaan värinen) näkyvälle paikalle varusteisiin, kuten esimerkiksi hattuun, ja siirtyä omalle uudelleensyntymispaikalleen.

    • Kimmokkeita ei lasketa osumiksi. Osumakohtana huomioidaan myös varusteet.
    • Aseosumat ovat käytössä. Aseen voi kunnostaa oman värisillä lipuilla tai uudelleensyntymisen yhteydesäs
    • Eliminoituneet eivät puhu
    • Organisaattoria ei voi tiputtaa, joten on aivan turha ampua myöskään häntä.
    • Ajoneuvot eivät ole vastapuolen pelaajia (Älä siis ammu niitä)
    • Organisaattorin ampumisesta saat vain (erittäin) pahan mielen
    • Kuvaajan (ks. Organisaattori) ampumisesta saat myös pahan mielen
    • Eliminoituneet eivät ole tiedustelijoita, eli älä vain kulje vihollisten kylien/asemien läpi, ellei se ole täysin tarpeellista.
    • Eliminoitunut pelaaja ei muista miten eliminoitui, tai missä viholliset ovat.
    • Eläytymiskuolemat ovat suositeltuja
    • Haavoittuneen, maassa makaavan, pelaajan voi käydä puukottamassa, jolloin hän tippuu automaattisesti. Maassa makaavia(haavoittuneita) pelaajia ei saa ampua.

    Ajoneuvot kentällä

    • Pelissä on käytössä myös liikkuvia ajoneuvoja.
    • Suurin osa ajoneuvoista on sellaisia etteivät ne välttämättä tarvitse rakennettua tietä liikkuakseen, joten vältä maastoutumista tien välittömään läheisyyteen ajoneuvon lähestyessä.
    • Ajoneuvojen kuljettajilla on myös rajallinen näkökenttä ajoneuvosta ulos joten varo ajoneuvoja, jopa paikoillaan olevia koska ne saattavat lähteä äkisti liikenteeseen.
    • Ajoneuvoja ei voi pysäyttää ampumalla ja niiden turhaa ampumista on vältettävä. Turhasta ampumisesta langetetaan rangaistus ja mahdolliset vahingot maksaa vahingon aiheuttaja.
    • Ajoneuvojen kuljettajat ovat pelissä OffGame, joten heitä on turha ampua.
    • Ajoneuvoissa kyydissä olevista saa ampua ainoastaan heitä joilla ei ole mitään suojaa ympärillään (esim. ovat ajoneuvon lavalla).
    • Pelissä mukana olematon ajoneuvo merkitään valkoisella lipulla.
    • Ajoneuvoihin ei saa nousta tai kiivetä ilman eri lupaa.

    Uudelleensyntyminen

    Ottaessasi osuman pelissä mene omalle uudelleensyntymispaikalle ja odota siellä uudelleensyntymistä. Uudelleensyntyminen tapahtuu aina 15min välein ( :15, :30, :45, :00 )

    • Uudelleensyntymispaikkana toimii ensisijaisesti osapuolten aloitustukikohdat sekä kylät, joita osapuoli hallitsee (=oman osapuolen v&ärinen lippu salossa).
    • Aloitustukikohta on osapuolikohtainen ja siitä tiedotetaan pelin alussa.
    • Pelissä on myös käytössä nk. insta-respa-lippuja, joita voi ansaita eri tehtävistä

    Radiot

    Pelissä käytössä pelaajien omia PMR446-radioita, joten oman radion tuominen on suositeltavaa. Radiokanavat jaetaan seuraavasti:

    • Punaiset: 1-3
    • Keltaiset : 4-6
    • Varakanava: 7
    • Pelinjohto: 8

    PMR-taajuudet: http://en.wikipedia.org/wiki/PMR446

    Osapuolet päättävät itse omien radiokanaviensa käyttämisestä.

    Muiden kuin omien radiokanavien kuuntelu ja häirintä on kiellettyä, ellei toisin pelinjohdon toimesta pelin aikana ohjeisteta.

    Hätätapaus / onnettomuus

    Mikäli pelin aikana tapahtuu onnettomuus olet velvoitettu ilmoittamaan siitä välittömästi pelinjohdolle. Tapahtumassa jaetaan ns. esite, jossa on pelinjohdon puhelinnumero ja paikan osoite. Ohjeistamme ennen pelin alkua miten toimia onnettomuudessa.